OMDÖMEN

Nedanför hittar du feedback från några av våra kunder

 

Rolig histora skriven av en av våra utländska kunder som bekantade sig med AR9100.

 

Jag har en Suzuki Carry van, och medan den är mycket populär i Indien, finns det väldigt få i Australien, men jag skulle aldrig vilja sälja den.
Min far köpte den ny 1986 och hela sitt liv hade den en topphastighet på 100km/h vilket är bra för en 970cc motor i minsta tänkbara van. Dessa motorer är mycket svårt att hitta, eftersom det i alla andra länder utom Australien har en 790cc motor.
Med tanke på att jag har 11 fantastiska bilar, och om jag inte underlåter att nämna det extraordinära antalet bilar jag har köpt och sålt sedan jag slutligen kunde bända loss denna van ur min pappas händer 2009, så är detta enda fordonet som jag aldrig kommer sälja.

Denna motor är en Suzuki F10A som alltid går på max varv.

Jag testade en konkurrents nanoprodukt 2009.

Jag tänkte att min sällsynta Suzuki får agera försökskanin.

Jag visste att det skulle bli jobbigt om min motor bröt ihop, men det var den enda bilen som jag hade som jag inte kunde komma över hastighetsbegränsningen med vid fullt varvtal eftersom det är 100km/h här.

Om jag skulle varva hela varvtalsregistret i någon annan av mina bilar skulle jag förlora mitt körkort och få en enorm bot (jag betalar inte dem ändå, men jag ville inte förlora mitt körkort.)

När jag fick vanen från den gamle mannen hade den gått 267.000 kilometer och som sagt, fortfarande gjorde den 100km/h.

Det var när Archoil blev tillgängligt som jag testade AR9100.

Det var chockerande och överraskande, jag hade använt den andra produkten och hade aldrig upplevt något som detta, min lilla van kom upp i 125km/h.

Orsaken till att jag fick vanen var att gubben köpte en ny bil (det var fortfarande inte lätt eftersom han älskar saken lika mycket som jag gör) och efter att jag satte Archoil AR9100 i den sa jag till honom att ta den ut på en tur.

Detta är inte en liten kurir van längre, det är en Suzuki Super Sport van. Det tog mig ett tag att tala honom ur gamla vanor och få han att trycka pedalen i botten och han sa sedan med ett stort leende.

“Denna van har nu mer effekt än min nya bil, som har en modern 1,4 liters motor.”

Denna lilla van är så stark att när mina föräldrar flyttade från sitt tidigare hem på 7 rum till ett nytt med 2 rum och kök åkte jag 800 km fram och tillbaka från mitt hem till deras 6 gånger.

De hade en hel del antikviteter och ingenstans att ställa dem. Så de gav dem till mig.

Jag hade en 6 cylindrig motor där som gick in i skåpbilen som är 317 cm lång och 140 cm bred, men det är otroligt hur mycket mer saker som fick plats, och med all denna tyngd kunde jag fortfarande cruisa i 110 km/h, och jag menar cruisa. Jag behövde inte gasa extra.

Jag älskar min lilla fickraket och tror på riktigt att detta är den snabbast F10A drivna Suzukin i världen. Men bäst av allt, den har nu gått 338.000 km, och jag kör den som en racerbil i trafiken och kompressionen är så bra så jag behöver inte röra bromsen. Jag har haft vänner köra bakom mig och berätta att mina bromsljus inte fungerar.

“Jag behöver inte använda bromsarna.” I själva verket är denna van snabb och håller upp med övriga bilar från trafikljusen, men även när jag är i 5: e växeln om jag tar min fot från gasen så saktar den ner pga kompressionen snabbare än accelerationen.
Men det är inte det bästa, och det bästa är inte heller det att den inte drar någon olja eller blåser ut rök eller går sönder.

Det bästa är inte att Suzukis mekaniker älskar att se den eftersom dessa motorer inte varar 338.000km, och det bästa är inte när jag bytte min vattenpump och körde utan vatten i många kilometer utan negativa effekter.

Utan det bästa är när jag tog bort ventilkåpan för att justera ventilerna och jag ser en helt ny motor under den, inga avlagringar, ingen smuts, bara en motor som på insidan är så ren som den dag den tillverkades för 29 år sedan. Befintligt slitage har fyllts i med AR9100 också. Jag planerar att lyfta ut motorn vid 500.000km, plocka isär den och visa den för världen.

“Archoil fungerar som ingenting jag någonsin använt tidigare, och jag kommer att fortsätta använda det ända till slutet.”

suzuki

 

 

Jay Leno´s huvudmekaniker George Swift pratar om Archoil och beskriver vad de använder för produkter och nyttan av dem. Archoil fungerar i alla typer av fordon.

ARCHOIL© AR4200, AR4400, AR8300

Jag var ute på banan i tisdags och det gick runt 175 skott genom vapnet med medföljande nedsmutsning så här nedan kommer min bedömning av produkterna.
*******************
Inför första turen till skjuthallen med mitt nya vapen plockade jag ner det för en grundlig rengöring med traditionella produkter. 75 skott senare och direkt efter hemkomst utfördes vapenvård med traditionella produkter. Det blev en hel del skrubbande för att få vapnet helt rent, och det tog tid.

Sedan fick jag Archoil. En ny förebyggande genomgång med Archoil’s produkter genomfördes enligt instruktionerna på flaskorna. Pipan behandlades med AR4400 och loppet drogs torrt med draglappar och sedan några drag med nylonborsten. Övriga utsatta ytor behandlades också med AR4400. Spåren för manteln i stommen fick ett extremt tunt lager AR8300.

En ny tur till skjutbanan, denna gång med ca. 175 skott genom vapnet, och en ny genomgång direkt vid hemkomst men nu med Archoil’s produkter.

Skillnaden var enorm.

Med ett par droppar CLP (AR4200) på en draglapp gick det att torka bort alla krutrester helt utan ansträngning. Loppet drogs med lätthet till skinande rent. Tiden (och insatsen) för vapenvården mer än halverades jämfört med traditionella produkter och mycket av det tror jag har med AR4400’s vårdande och förebyggande egenskaper att göra.

Som en extra bonus blev det en märkbar skillnad i kännbar rekyl och övergripande känsla i vapnet efter behandlingen med AR8300. Vid en kontroll utan rekylfjäder glider manteln som på glas.

Jag kan varmt rekommendera Archoil’s produkter för vapenvård.

/Markus Burman

tangfolio2

tangfolio3
ARCHOIL© AR2300, AR9100, AR6400, AR6200

Märkbar skillnad på bränsleekonomin på min BMW 325i dricker 2-3ggr mindre med AR6200 i tanken. Blev förvånad över skillnaden nu när jag inte använde den 1 tankning för att testa, kändes som jag hade hål i tanken, haha. Kommer fortsätta använda produkterna och kan varmt rekommendera dom!

/Michell Andersson
ARCHOIL© AR6400-D

Vilken produkt detta är för rengöring av dieselmotor, inklusive bränslepump, injektorer och turboaggregat. Det är inte svårare än att sätta det i en tom tank, fylla på med bränsle och sedan köra normalt tills det är tomt igen och fylla på med bränsle. Förbättringen i motorgången, tystnaden, minmerat buller från insprutningssystemet samt jämnare kraftutveckling är kuslig. Detta är andra gången jag har använt denna typ av produkt i vårt X-Trail , den första var vid 150.000 km och nu på 224.000km. Det har betalat sig många gånger om och jag har undvikit underhållskostnader och förbättrat bränsleförbrukningen. Strunt i att köpa de svaga tillsatserna som du ser i de flesta butiker, Archoil är packade med de kemikalier som verkligen RENGÖR din motor och gör att den går bättre.

Mvh A.G

 

ARCHOIL© AR6200, AR9100

Audi A2 1.4 TDI90 2005 18.600mil, 3cylindrig motor på 1,4liter & 90hk. Samt min BMW 330xd 2010 med 7300mil.

Med AR6200 så upplevde jag markanta skillnader. Till att börja med så fick jag mer ork i motorn, vridet hämtades upp. Bilen orkade helt plötsligt ligga på 200-300rpm under ordinarie vartal där man annars tidigare fick stora vibrationer som gav tecken på att växla ner är att önskas innan motorn dör. Mindre dieselrök. En marginell bättring i förbrukning. Idag är bilen överlag mycket mer vridstark, mindre motorvibrationer samt kallstarter går så mycket lenare till. Hela bilen känns mycket nyare då motorn har fått en bättre bränsleblandning vilket gör att allt smörjs finare och ger bilen upplevelse att orka mer samt kunna ligga på lägre varvtal utan grova vibrationer/skakningar.

Med AR9100 har jag inte märkt något än då jag endast kört 400mil sen jag använde det i mitt senaste oljebyte.

Mvh Alan Masic

alan

 

ARCHOIL© AR9200

Hej!

Jag använde AR9200 250ml i min Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD -02 20 xxx mil, bilen gick felfritt innan men ännu bättre efter behandlingen, varvtalet har minskat vid hastigheter runt 90kmh från 2000 till 1800 exempelvis, vilket även påverkat förbrukningen.

Jag tänker beställa AR9200 250ml till min Bmw 745ia -02 21 xxx mil, även denna går felfritt.

Mycket nöjd med eran kundservice och snabba leverans, kommer alltid handla era produkter till mina bilar, rekommenderar starkt!

Hälsningar Aria Golali

 

ARCHOIL© AR9100, AR6200

Brev från dieselmekaniker med 40 årig erfarenhet.

Jag ville skriva ett brev för att ge dig en uppdatering på resultaten från användningen av dina Archoil produkter på min 2009 Harley Screamin Eagle Road Glide.
Den har gått 76.894mil. Vikt 408kg. Jag köpte AR9100 Friktionsmodifieraren och AR6200 Bränslebehandling.

Berättelserna du sa till mig var svårt att tro och min första tanke var här är den senaste och bästa “mirakelmedlet!”
Jag har haft problem med temperaturen på min motorcykel och varje gång jag skulle sitta i några minuter på tomgång hade den bakre cylindern problem med misständningar pga värmen. Mitt oljetryck på tomgång var 5 PSI.
Detta var ett tecken på att inte tillräckligt med olja kom fram och det blev för varmt.

Efter att jag tillsatte AR9100 har mitt oljetryck på tomgång har aldrig gått under 12 PSI och för det mesta är det cirka 15 PSI.
Jag kan sitta så länge jag vill på tomgång utan att bakre cylindern misständer längre och den är betydligt svalare.

När jag är ute och kör på vägen så är oljetrycket oförändrat. Det är fortfarande 32 PSI men cykeln har aldrig gått så här bra.

På långa resor har min förbrukning alltid varit 37 MPG, motorvägsfart på 75 MPH.
På min sista resa var min genomsnittliga förbrukning 45 MPG.

Jag blev positivt överraskad. Jag har varit en Diesel Mekaniker i 40 år och arbetat med alla typer av motorer du kan tänka dig.

Jag har sett allt och provat några av dem men aldrig sett de resultat jag har sett med Archoil!

Jag måste erkänna att det här gjorde vad du sa att det skulle göra!

Joe Wick, Marengo IL

 

ARCHOIL© AR9100

Dynotest utfört av en av de största Harley återförsäljare i Nordamerika.

WOODSTOCK HARLEY DAVIDSON PERFORMANCE DIVISION

Deras försäljningsbutik är över 85.000 kvadratmeter. 20 tekniker och 2 kompletta dyno utrustningar.
Detta är ett Dyno utfört på en helt ny CVO Harley.
Teknikern räknas bland de bästa Harley Teknikerna i USA. Han racar även för Harley. Resultaten finns nedanför för dig att titta på.

De körde motorn i 45 minuter och gjorde därefter fyra körningar på Dynon för att etablera en baslinje.
De tillsatte sedan AR9100 till motorn. Efter bara 15 minuter av motorns drifttid med Archoil i motorn gjorde de fyra ytterligare körningar.

De såg en 2 + HP ökning och 3 + lbs ökning av vridmoment.

Hans uttalande var att han aldrig har sett något i en flaska som kan påverka HP eller vridmoment.

Dyno

 

ARCHOIL© AR8300, AR4200

Hej!

Använder er AR8300 15gr och AR4200 Nanoceramic CLP i mitt tävlingsvapen.

Vapnet i fråga är ett Italienskt hagelgevär av märket Perazzi. Handgjorda premiumvapen med tight inpassning gjort för hand av de italienska vapensmederna på Perazzi.

Jag upplever era produkter som de bästa jag använt i mitt vapen helt klart! De tighta glidytorna i vapnet glider som smör och minskar friktionen mer än med någon annan olja/fett jag testat.
Enda negativa är att jag hade önskat en annan flaska till oljan med skruvkork för att slippa läckage i vapenkofferten av oljan som man lätt får med nuvarande flaska.

Mvh
/Johan Björn

 

ARCHOIL© AR9300, AR6200, AR2300

peterbmwee

 

11007648_430302743800015_1150124221_n

BMW 330i 2001
Bilen har gått 13400 mil. Nu senast med Archoil AR9300 i motorn. Jag öppnade och kollade, nyfiken som man är. Länge sedan jag såg en så ren och fin motor.
Använder även AR6200 och kör med AR2300 innan service. Mycket nöjd.

Peter “Bmwee” Jonsson
ARCHOIL© AR6400-D

Renault Megane med 547.000 km på mätaren:

Hej, jag har kört söderut till Frankrike till släktingar. De har en massa dieselbilar och skåpbilar med höga miltal här.
Jag hade köpt en flaska AR6400-D för att använda på resan. Men vid ankomsten till släktingens hem, dök en diskussion om dieselmotorer upp.
Samtalet slutade med att jag skänkte min flaska AR6400-D till dem.
Deras gamla Renault Megane Diesel med 547.000 km på mätaren blev helt omvandlad av din “trolldryck”.
De trodde bilen sjöng på sista versen.
Under 160 km av körning med Archoil i tanken blev den tystare, snabbare och mer responsiv. Min släkting var så imponerad av Archoil att han ringde upp sin lokala verkstadskille vid 11:00 på kvällen och krävde att få veta varför han inte hade någon Archoil på sin lagerhylla.

Lycka till, jag tror att ni har ett nytt gäng med kunder här i södra Frankrike. Alla som kör med dieselbilar och skåpbilar.

Asim B skickat till Archoil Europe

ARCHOIL© AR6800, AR9200/AR9300

BMW 335D, som drog 0.55 innan ARCHOIL behandling, 0,42 efter.

Först tänkte jag att den produkten ej skulle fungera pga man hört skit om liknande produkter som inte fungerat alls, men jag blev övertalad att testa o köpte AR6800 och AR9300/AR9200, de första 2 fulltankningar märkte jag ej så mycket därefter börja jag se säkning på förbrukningen den hoppa ner från 0.55 till 0.42 på samma hastighet och samma väg med farthållare, märkte dessutom mindre rök från avgasystemet och bilen blivit lite bättre drag i.
Motorn går dessutom jämt och tyst. Jag kan idag rekommendera Archoils behandlingar.

Rami, Göteborg

rami
ARCHOIL© AR6800, AR2300, AR9300

Mercedes 200CDI 2007, som drog 0.63 innan ARCHOIL behandling, 0,53 efter.

Jag har själv kört nu med ARCHOIL efter rengörningen ganska exakt 3800 km och snitt bränsleförbrukningen har sjunkit med 1 liter/ per 100km eller 0,1 liter per mil. Låter mycket men min dator ljuger inte. Jag körde från Smålandstenar till Haparanda på en tank (65-68 l.) 1373 km. Det gör att resan upp till haparanda kostade bara 4.8 liter per 100km. Det låga bränsleförbrukningen beror på att jag kunde köra stora fina vägar med jämn fart och ganska hög snitthastighet ( körde på natten för det mesta.) totalt körde jag 3560km på den resan. Tidigare visade datorn alltid snitt förbrukning 6,3 liter per 100km. Någonting måste ha hänt eller hur.? Det totala låga snittförbrukningen är intressant 5,3 liter /100km. Måste säga också att snittförbrukningen har inte höjts något trots att jag kör här i småland. Jag gjorde på skojs skull en liten beräkning att hur mycket jag sparar med ovanstående bränsleförbrukning per år så mycket som jag kör min Merca (c.a 50000km/år). Det innebär följande : Jag kör c:a 50000km per år och har en kostnad före ARCHOIL användandet (dieselpris 14,50) 45675kr /år och 3806 kr/mån. efter ARCHOIL användandet så har jag enligt beräkningen (dieselpris 14,50) 38425kr/år och 3202 kr /månad. Vilket gör att jag sparar c.a. 7250kr /år och 604kr /månad.

Jakko Leppänen, Reftele

 

 

ARCHOIL© AR6400-D, AR6200, AR2300,AR9100

Dom här bilderna är tagna på en BMW 320 diesel med 22300 mil på mätaren. Archoilbehandlad sedan 21900 mil.

Bilderna visar tydligt hur sotet avlägsnats från motordelarna.

Archoilbehandling återställer prestandan i din bil genom att ta bort gamla sotavlagringar från förbränningsytor.

Det leder till renare avgaser, jämnare motorgång, lägre förbrukning, mera hästkrafter och högre vridmoment.

Det förlänger även livslängd på komponenter som Injektorer, Turbo, DPF, katalysator mm.

3

1

2

 

 

ARCHOIL© AR6200

SAAB 9-5 bensinare, som drog 0.87 innan AR6200 behandling, miltal ca 15.000

25/10-13
Tankat : 43,03 liter
Kört: 503,3 kilometer
Förbrukning: 0,79 L/10KM

27/10-13
Tankat: 36,04
Kört: 540,8 kilometer
Förbrukning: 0,64 L/10KM

Första tanken hände det inte speciellt mycket med förbrukningen.
Andra tanken STOR förändring, produkten var över förväntningarna och bara positivt resultat!

Med vänlig hälsning, Linnea från Stockholm

wpid-IMG_8291.jpg
ARCHOIL© AR6200 & AR9100

Mail från en av skogsmaskinsförarna på Runo Sjögrens skogstjänst AB, Hannu Takkula, Gislaved.

Våran skördare som gått ca 1700timmar (ca 1,5 år) drog innan vi använde Archoils produkter 12,7 liter i timmen.

Nu med Archoil i motorn o bränsle har medelförbrukningen sjunkit till 11,5. Och motorn har bättre ork, den går även MYCKET tystare o mjukare.

Dragaren en Mercedes Benz med 15ton på kärran har blivit märkbart starkare med Archoil 6200 i tanken, det märks tydligt när man kör i uppförsbackarna, och bränsleförbrukningen har gått ner.

Samma sak med den lilla bilen, den drar mindre o har mer kraft efter bara en dags körning med bränsletillsatsen.

Produkterna är klart bättre än vi kunde tro.

Vi kommer förstås fortsätta använda produkten och har rekommenderat den vidare.

hannu wpid-IMG_0005.jpg

 

 

ARCHOIL© AR6200 & AR9100

Hej, min BMW 520d 2009 är Archoil behandlad med AR6200 och AR9100.

Motorn går mycket tystare, nästan lika tyst som en bensinmotor, den går även jämnare, den har bättre vrid och drag och drar dessutom mindre.

Jag kan varmt rekommendera Archoil, det är den bästa behandlingen som finns.

Micke Jonsson, Stockholm

micke

 

 

ARCHOIL© AR6200 & AR9100

Här är en bild på min BMW 335i cobb -07 som jag kör archoil produkter i, funkar skit bra, mycket nöjd. Ted West

ted

 

 

ARCHOIL© AR6200 & AR9100 &AR9300

BMW 320Da Xdrive M-paket med Archoilprodukter i motor, fram- och bakaxel. Mycket trevligare respons i bilen, samt att den går att snålköra på ca 0,55! Joakim Schütt

jocke

 

 

ARCHOIL© AR6200 & AR9100

Första reaktion med Archoil är, att den fungerar som det ska!

Efter när man hällde oljeflaskan kände man direkt förbättring med lägre varv med alla växlar.

Motorn känns piggare och reagerar bättre och snabbare.

Min bil är Nissan Qashqai 1.6l diesel 2012, och ändå kändes ett klart förbättring efter första metrarna med Archoil.

Kommer rekommendera produkten till andra. Daniel Oinonen, Norrköping

daniel

 

 

ARCHOIL© AR6200 & AR9100

Mycket nöjd med Archoil i min VW Scirocco Gt.
Har nu kört med AR9100 & AR6200 i tre månader.

Resultat = fått ner förbrukningen till vad tillverkaren lovar på papper (ex. landsväg 70-90km/h ska på papper dra ca 0.59l/milen. Det gjorde den inte drog ca. 0.64-0.67l/milen på 70-90km/h när jag köpte den men efter ett par månaders användning av AR9100 & AR6200 fick jag ner det till exakt 0.59l/mil helt fantastiskt).
Detta har jag testat på min pendlings sträcka till jobbet i Nyköping som är just landsväg 70-90km/h)
Måste ju vara ett bevis på att produkterna rengjort systemet och friktionen blivit lägre o s v.

Mer positiva resultat är att motorn går väldigt tyst och jämnt.
Mer responsiv även på låga varv.
Blandar jag ca.10ml (istället för 5ml dvs dubbel-dos) AR6200 i 50liter bränsle känner jag markant ökad prestanda.
Detta är resultaten jag märkt av på min bil som är hyffsat ny (2009) och den har gått ca.6000mil.
Kommer alltid köra med Archoil!

Hälsningar Sebastian

seb

 

 

ARCHOIL© AR6200 & AR9300

Hi, update on the effect of Archoil 6200 + friction reducer in rear diff and engine. Basically I have used the same Merc e300 diesel for the last few years to travel to South Wales several times a year. Route is 214 miles and takes 3 and 3/4 hours or so. Best mpg previously recorded using the previous edition of ** additive was 39.3, more typically 37/38mpg. I recently had to strip out the fuel tank and replace lines/filters etc due to corrosion on the outside causing problems. I made all the necessary repairs and fuelled up with Archoil treated fuel and put the friction reducers in the engine and back axle. I have done two trips since and recorded 41.6mpg and 41.2mpg. The slight noise from the back axle heard on over-run has gone. I’m very pleased with the effect both from fuel economy and general get up and go-response and smooth running. The car has been to the moon and back but is reasonably well maintained and I am very familiar with the operating characteristics having owned it for so long.

Best Regards.
From Tim (Metallurgist Professor.)

 

 

ARCHOIL© AR6400

Hi, recently purchased your Archoil Professional fuel system cleaner for my Mini Cooper S. Very impressed by the extra boost it appeared to immediately give to the supercharger. From Nick.

 

ARCHOIL© AR6200

I can’t believe how good the Archoil AR6200 additive is. The car runs smoother and getting at least an extra 6mpg around town and only adding 5ml per tank! Looking forward to using the Archoil AR6400 to give it a good clean through. From Matt.

 

ARCHOIL© AR9100 & AR6200

Hi, just to let you know that I received the archoil products I ordered. Have added to the oil & what a difference, engine a lot smoother and quieter. Not really had a chance to test the fuel one yet as only done short runs, but will put it to the test in a couple weeks as we are going to Scotland so will let you know when we get back.

 

Hi, just some feedback on the archoil products I used on my weeks holiday to Scotland. I added the oil & burner products to my VW Sharan 1.9 tdi 115 bhp, smooth running & returned 45mpg fully laden with 4 adults 2 dogs & luggage. 1500 miles in a week, great products will be ordering again soon. Thanks again. From Richard.

 

ARCHOIL© AR6200

I am a retired ex garage owner and when I was in the business these products were not available just the odd drop of ***** in with the fuel and that was your lot! Last year I purchased a 1988 Mercedes 300 D diesel auto, mileage 138.000, full service history vehicle with 2 owners from new. It did have a few draw backs, it did not start to well, heater plugs replaced which helped but the old car had no go in it. I was looking online at your products but I was very sceptical about these type of products. Wow how stupid I was in being like that. I was sent a AR6200 sample free of charge, which I added to a tank of diesel. After 2 days I could not believe the power from this same old car, it was as if someone had put a V12 engine in it, the pick up from a standing start was rapid and also right through the gear changes. It has transformed the vehicle. I really am amazed, so from an old motor trader, you guys with diesels drop some of this in your tank and see for yourself if I am right! I am converted, wish it had been available in my day, when I was selling cars. From Doug.

 

ARCHOIL© AR6200

I’m back in Ohio from our trip to Florida. We started out at an MPG of 10.45 and ended with a best MPG of 15.96. AR6200 is amazing. From Randy.

 

ARCHOIL© AR6200

I have tried the sample of the AR6200 combustion catalyst and burn modifier you sent me in my Ford Powerstroke 6.0L diesel. All I can say is WOW!! You have a winner here. Without question, this is “the best fuel additive I have ever experienced”, and I have tried many of the top name brands such as Stanadyne/PowerService/Optilube/Motorcraft/Lucas and others. Low end torque and throttle response are very noticeably improved as well as injector noise reduction, you barely have to depress the throttle pedal to maintain speed going down the road, this will equal to improved fuel economy. This is a very powerful and incredible formulation, it makes the truck run like it has a power programmer turned up a few notches, even jumping on the throttle hard when getting on the freeway, you really can feel the difference. A co-worker of mine is running AR6200 tonight in his Chevrolet Duramax diesel, he has a 3hr roundtrip drive, I expect similar results when I see him tomorrow. I don’t see this product available yet on your website. This product will sell itself once people try it, no question about it. Would like to purchase more if it is available. Nothing currently out there now that I know of can compete with this formulation, I only added 1oz to my 30 gal tank. As for the AR9100 you sent me, I am waiting for my next due oil change to use. Several other members on TheDieselGarage.com have ordered some as well to try in their Ford 6.0L Powerstroke. I will spread the word about your products with the highest regards. From Harry (ASE Master certified diagnostic technician for Mercedes Benz.)

 

ARCHOIL© AR6200

The previous average for the E320 CDI before an oil change plus addition of the additive was 27.5 MPG according to the trip computer. After driving 800 miles with the additive – with the same driving pattern and same brand/grade of oil used – the MPG has climbed to an average of 30.5 MPG – just over a 10% improvement so I’m well pleased. From Danny.